Szczelność zaworu jeszcze kilkadziesiąt lat temu stanowiła główne zmartwienie zarówno producenta, montażysty jak i użytkownika. Drugim problemem było, wynikające nie zawsze z rozszczelnienia, niestabilne utrzymywanie ciśnienia oraz wielkości przepływu przez zawór. W chwili, gdy na rynku zaczęły pojawiać się pierwsze elektrozawory, większość z tych problemów zniknęła niemal od ręki. Szczelność zaworów sterowanych elektronicznie jest bardzo wysoka, natomiast zakres temperatur i ciśnień oraz lepkości cieczy czy przepływu ? jest już szalenie zróżnicowany i uzależniony od potrzeb czy rodzaju medium, który ma być przez zawory przepuszczany.
Gazy oraz ciecze to najczęściej kontrolowane przez elektrozawory media, z jakimi można się obecnie spotkać w sektorze budowlanym, ale nie tylko. Oczywiście instalacje centralnego ogrzewania czy kanalizacji opierają się na zaworach najróżniejszej marki i parametryzacji w kolosalnym stopniu. Ale również w motoryzacji chociażby występuje wiele miejsc, gdzie można jeszcze mocno usprawnić działanie samochodu właśnie poprzez optymalizację działania poszczególnych zaworów wchodzących w konstrukcję auta.