Zakładając własny interes niekoniecznie trzeba angażować się w jego prowadzenie przez okrągły rok. Jest sporo działalności, które mogą funkcjonować okresowo – na przykład mini lodziarnia, czyli popularna budka z lodami włoskimi. Trudno wyobrazić sobie upalne dni bez chłodzącego śmietankowo-czekoladowego przysmaku. Statystyki podają, że Polacy spożywają ogromne ilości tego popularnego deseru.
Na plaży i w mieście
Okresowa działalność ma wiele zalet. Przede wszystkim nie wymaga wielkich nakładów finansowych. Aby założyć małą lodziarnię, nie trzeba wynajmować dużego lokalu w prestiżowej okolicy, wystarczy wydzierżawić niewielki teren i kupić ruchomy kiosk (budkę). Sprawa fundamentalna to oczywiście lokalizacja. Jeśli z naszą działalnością chcemy wystartować w mieście, najlepiej usytuować się przy jednej z głównych ulic, czy deptaków. Na brak zainteresowania nie będziemy też narzekać w pobliżu wesołych miasteczek, parków, ogrodów zoologicznych, czy w centrach handlowych. Natomiast w kurortach i miejscowościach wypoczynkowych dobrze trzymać się plaż, zbiorników wodnych, spacerowych deptaków i popularnych atrakcji turystycznych.
Ile to kosztuje?
Z lodziarnią najlepiej ruszyć już wiosną – temperatury już w kwietniu bywają na tyle wysokie, że popyt na lody może być całkiem spory. O wyposażenie budki trzeba zadbać dużo wcześniej. Największa inwestycja to automat do lodów (dobrze by było, żeby serwował więcej niż dwa smaki) – na ten zakup trzeba przygotować ok. 20 tysięcy zł biorąc pod uwagę rynek wtórny. Musimy też pomyśleć o urządzeniu chłodzącym automat lub klimatyzacji. Pamiętajmy też o normach sanepidu i przeciwpożarowych oraz o rozliczeniach z fiskusem. Biuro rachunkowe online będzie dobrym rozwiązaniem i pomocna dłonią w sprawach formalnych, jeśli nie masz zaprzyjaźnionego księgowego. Tych kwestii nie da się bowiem ominąć, a wymagają one nie tylko pewnej wiedzy, ale także terminowości i uwagi. Prowadzenie księgowości z SuperKsiegowa, internetowym biurem rachunkowym jest niedrogie, sprawne, bezpieczne i jednocześnie samodzielne.
Ponieważ niezbędne nakłady nie są zbyt wielkie, możemy liczyć na szybki zwrot włożonego kapitału. Oczywiście najpiękniejsze pory roku bywają u nas kapryśne, dlatego warto pomyśleć o ewentualnym poszerzeniu oferty. Oprócz lodów możemy sprzedawać napoje, gofry, a nawet frytki czy zapiekanki.