Zakupy to jedna z naszych największych namiętności. Chęć kupowania nowych rzeczy jest nie tylko namiętnością, ale może stać się przymusem. Wówczas mówimy już nie o kupowaniu, ale o zakupocholiźmie. Nabywanie nowych przedmiotów, kosmetyków i ubrań to konieczność. Wszystko się przecież zużywa i kończy. Ale u podstaw naszych decyzji o kupowaniu rzadko kiedy stoi fakt, że coś się zużyło i trzeba zastąpić to czymś nowym. Nikt z nas nie czeka zanim rozpadnie się kurtka czy rozleci się łóżko, na którym śpi, by pobiec do sklepu po coś nowego. Wręcz przeciwnie. Impulsem do kupienia czegoś nowego jest najczęściej zobaczenie czegoś w sklepie.

Wygląda to mniej więcej tak. Chodzimy po sklepie i nagle widzimy coś, co nam się bardzo podoba. W tym momencie zaczynamy zastanawiać się czy by sobie tego nie kupić. Z biegiem czasu dochodzimy do wniosku, że to co mamy w domu jest stare, brzydkie, zużyte i niemodne. W końcu myślimy, że to co właśnie ujrzały nasze oczy, z pewnością nam się przyda. Mija kolejnych kilka chwil i jesteśmy już pewni, że to co widzimy, jest nam niezbędne, naprawdę potrzebne i zastanawiamy się nawet, jak mogliśmy nie pomyśleć o takim zakupie.

Katalog firm i sklepów wirtualnych to coś, z czego korzystamy, gdy nie chce nam się iść do sklepu i wolimy dokonać zakupu w zaciszu własnego domu, korzystając z dobrodziejstwa, jakim jest internet i wirtualne punkty sprzedaży. Baza firm i wirtualnych sprzedawców pozwala nam na szybkie i sprawne zlokalizowanie poszukiwanych przez nas towarów lub produktów. Katalogi takie są tak skonstruowane, że nie trzeba ich przeglądać. Każdy z takich spisów firm posiada wygodną wyszukiwarkę, do której wpisuje się nazwy szukanych produktów i usług.

Internetowe zakupy cieszą się coraz większym powodzeniem. Z początku większość z nas odnosiła się do nich nieufnie. Co innego dać pieniądze i dostać w zamian zakupiony towar, a co innego wysłać je nie wiadomo gdzie i oczekiwać na niewiadomą przesyłkę. Tymczasem wirtualne punkty sprzedaży, a raczej ich właściciele muszą tak samo dbać o dobro swoich klientów jak ci, którzy swoje towary oferują w tradycyjny sposób.